In het afgelopen paasweekend werd er op zaterdag aan onze deur gebeld.  We kregen een pakketje aangeboden. Nieuwsgierig geworden naar de inhoud maakten we het snel open. In de doos zaten twee witte bakjes, twee plastic zakjes gevuld met aarde en twee zakjes met ieder vier zonnebloempitten. In het pakketje vonden we ook nog een uitgebreide instructie en een liturgie. Als snel werd ons duidelijk dat we dit pakketje konden gebruiken bij het vieren van ons Paasfeest thuis.

Vanuit het jeugdwerk was namelijk  het initiatief ontstaan om alle gemeenteleden in de leeftijdsgroep van 4-12 jaar een Paaspakket toe te sturen.  In Zoetermeer bevond zich het kloppend hart van de organisatie. In de ‘fabriek Irma’ werden onder haar bezielende leiding de pakketjes geproduceerd. Vervolgens werden deze pakketjes vervoerd naar het ‘distributiecentrum Marchien’. Om vandaar verder verdeeld te worden over Den Haag en omstreken door de vrijwilligers van de ‘Koeriersdienst LKD’. De reacties waren, op een enkele uitzondering na, zeer positief.

Deze zondag van Pasen was een andere dan we gewend waren. Het beluisteren van de Paasdienst thuis met het gezin op de bank is toch anders dan het daadwerkelijk aanwezig zijn in de Kloosterkerk. Het doet iets met de beleving. Met Pasen niet met je gezin naar de Kloosterkerk kunnen, voelt vreemd. Het initiatief om Paaspakketten rond te brengen, zorgde er voor dat we als gezin toch iets van het gevoel van Pasen konden beleven. Je zou bijna vergeten dat we nu al enkele weken onder deze uitzonderlijke omstandigheden met elkaar leven. Het ziet er voor de kinderen tot 12 jaar in ieder geval hoopvol uit. Binnenkort mogen zij weer enkele dagen in de week naar school en worden activiteiten als voetbal en scouting weer opgestart. Op naar een nieuw begin!

Namens het jeugdwerk,

Gilbert Laurens en Marchien Holtrop

Bible Basics

Heb je de Bible Basic al gevonden? Als je onze website opent, zie je bovenaan een slider, een rode balk met korte stukjes tekst en verwijzingen. Eén daarvan geeft je de link naar de Bible Basics. Houd het goed in de gaten, want er komt binnenkort weer een nieuw verhaal!

Godly Play

En de filmpjes van Godly Play, heb je die al gezien? Je vindt ze hier: https://www.kloosterkerk.nl/het-is-stil-buiten-en-op-straat/. Ben je er enthousiast over? Laat het ons dan weten via jeugdwerk@kloosterkerk.nl., misschien volgen er dan nog wel meer….

Voor onze jongeren

Onze jongeren hebben natuurlijk zo hun eigen wegen om met elkaar ‘kerk te zijn’. Ze appen in hun eigen appgroep. En ‘zoomen’ kunnen ze natuurlijk ook. Zit je op de middelbare school en wil je graag aanhaken? Stuur dan een berichtje naar jeugdwerk@kloosterkerk.nl.