Afgelopen zondag waren er voor het eerst weer kinderen in de kerk! De afgelopen weken hebben wij ons best gedaan om via de email voor de kinderen verhalen voor thuis te maken.

In de 40 dagen tijd ging het over de namen van Jezus. Ook op het Youtube-kanaal van de Kloosterkerk zijn filmpjes speciaal voor de kinderen. Voor zondag Palmpasen- 28 maart -krijgt een bijzonder dier de hoofdrol en voor Pasen op 4 april zal Dominee Marja op een speciale plek het paasverhaal vertellen.

De jeugdkapel had op zondag 7 maart avonds een zoommeating met als onderwerp verkiezingen en geloof. Speciale gast was CDA wethouder uit Lansingerland Jan Willem van de Beukel. Hij kon goed overbrengen hoe hij geloof en werk met elkaar kon verbinden en het werd een levendig gesprek. De volgende jeugdkapel zal op 18 april zijn. Waarschijnlijk kan dit toch weer in de kerk.

De minikerkdienst die voor 28 maart stond gepland gaat niet door. Deze is verschoven naar eind juni in de hoop dat er dan meer mensen in de kerk aanwezig kunnen zijn.

Het zal moeilijk zijn om met 30 personen ook voldoende kinderen voor de kinderdienst te hebben. Toch zal de leidingkinderdienst aanwezig zijn met een mooi programma, zodat de kinderen tijdens de dienst ook aan hun trekken komen!

Namens de vrijwilligers van het Jeugdwerk,

Gilbert Laurens en Astrid Poot