Met Pinksteren konden wij eindelijk met kinderen en volwassenen bij elkaar zijn om te voelen, te ruiken, te horen, te zien en te proeven wat Pinksteren betekent! Zo bij elkaar zijn om de kinderen in de kerk op hun niveau mee te laten vieren, is voor herhaling vatbaar.

Als het organisatorisch lukt, zal er na de Cantatedienst op 27 juni 2021 een kennismaking zijn voor kinderen en hun begeleiders met de musici en Bach en de Cantates in de Kloosterkerk. Als het door kan gaan, wordt u tijdig geïnformeerd via de mail.

Op zondag 27 juni 2021 zal er een Minikerkdienst zijn voor de allerjongsten.

De jeugdkapellers doen op zaterdag 29 mei mee met NL.doet! Zij zullen bij de Dierenambulance in Den Haag Zuid hun steentje bijdragen. Met de verfkwast steken zij de handen uit de mouwen om de schuurtjes weer mooi in de verf te zetten!

Op achtereenvolgens zondag 20 juni, 27 juni en 4 juli zullen er weer 3 zondagen Serious Quest met de dominees worden gehouden!

Om alvast in vakantiestemming te komen, zullen de komende weken voor de kinderen verhalen verteld worden, die alles te maken hebben met de zee. Wat vertelt de bijbel ons over de zee, de zon, het zout en het zand?  Nu er weer meer mensen naar de kerk mogen komen, hopen wij ook dat er weer meer kinderen naar de verhalen komen luisteren.

Astrid Poot en Gilbert Laurens

Jeugdouderlingen