Zaterdag 6 en zondag 7 april gaan we met de Jongeren van de Crypt naar Ieper & Poperinge in België. Ieper is sinds de middeleeuwen een belangrijke historische stad, die onlosmakelijk is verbonden met de 1e wereldoorlog.  Wij gaan er in ieder geval een heel gezellig en bijzonder weekend van maken waar voldoende tijd is voor gezelligheid en ook ruimte is voor serieuze momenten wanneer we historische plekken bezoeken en daar meer over horen. Ben je tussen 15 en 23 jaar? Join the club! We vertrekken zaterdag om 9:00 uur bij de Kloosterkerk en zijn zondag rond 18:00 terug.  Voor meer info: ds. Jan Tom Schneider (schneider@kloosterkerk.nl) of Mirjam Noordzij (jeugdwerk@kloosterkerk.nl).

Koffiedrinken na de dienst 1e zondag van de maand

Iedere 1e zondag van de maand willen we het koffiedrinken met ouders in de Apostelkapel weer nieuw leven in blazen. Hiermee maken we van de 1e zondag van de maand een gezinszondag. Er is dan crèche, kinderdienst, Junior Kids en jeugdkapel!

40-dagen project kinderdiensten: Met vallen en opstaan met Petrus op weg naar Pasen

Tijdens de 40-dagentijd werken we tijdens de kinderdiensten met het Bible Basic project Met vallen en opstaan met Petrus op weg naar Pasen. Petrus wil niets liever dan Jezus volgen. Maar juist wanneer de tijd van Jezus’ sterven steeds dichterbij komt, vindt hij het moeilijk om ook met Jezus mee te gaan wanneer Hij moet lijden. Toch leert Petrus, met vallen en opstaan, Jezus’ volgeling te zijn.

Junior Kids

De Junior Kids wordt dit najaar weer opgestart! Iedere 1e zondag van de maand zullen er twee groepen zijn voor de nevendienst: kinderen van groep 1 t/m groep 4 en junior kids voor kinderen uit groep 5 t/m 8. Het onderwerp zal voor beide groepen hetzelfde zijn, maar de uitwerking is aangepast aan de leeftijd van de kinderen. De eerstvolgende keer zal zijn op zondag 4 februari.

NL doet!

Op zaterdag 16 maart steken de jongeren van de Jeugdkapel hun handen weer uit de mouwen bij NL Doet! Ben je tussen de 12 en 15 jaar: help mee. We gaan Sinterklaaspakketten inpakken en meehelpen speelgoed te sorteren in het Sintvoorieder1 in Voorburg. Voor extra info: jeugdwerk@kloosterkerk.nl

Museumnacht KIDS

Op 16 maart is de Kloosterkerk van 17:00 – 21:00 opengesteld voor de Museumnacht KIDS. Samen met de Doopsgezinde kerk en STEK wordt gewerkt aan een leuk programma. Museumnacht KIDS is een evenement speciaal voor alle gezinnen met kids tussen de 4 en 12 jaar. https://museumnachtkids.nl/denhaag/deelnemers/

Wij zijn voor deze avond nog op zoek naar pannenkoekenbakkers (tussen 17:00 en 19:00) en andere vrijwiligers die gastheer/gastvrouw willen zijn of een oogje in het zeil houden bij de foto speurtocht of willen meehelpen met een van de andere activiteiten zoals een escape room in de Crypt. Graag aanmelden bij Mirjam Noordzij (m.noordzij@kloosterkerk.nl).

Crypt

Op vrijdag 5 januari is de Crypt-groep bijeengekomen. Zij hebben met elkaar gegeten en een interessante avond gehad over dierenwelzijn. Ben je 15 jaar of ouder en vind je het gezellig om met een groep jongeren te eten en eens te praten over interessante onderwerpen? Kom langs!  De eerstvolgende keer is vrijdag 9 februari. Het begint om 18:00 uur en het duurt tot ongeveer 21:00. Je kunt je opgeven via jeugdwerk@kloosterkerk.nl.

Godly Play: vertellers gezocht!

In de Kloosterkerk hebben we een schat aan materialen voor Godly Play. Maar de verhalen moeten wel verteld worden! Godly Play gaat ervan uit dat kinderen begeleiden in de geloofsbegeleiding betekent dat je hen helpt zelf om te gaan met de ingewikkelde vraagstukken in het leven. Het gaat uit van de kernwaarden Uitnodiging – Verwondering – God dichtbij – Levensvragen – Veilige plek – Spelen (zie ook www.godlyplay.nl) . Wil je hier meer over weten en/of ben je geïnteresseerd om verteller te worden, neem dan contact op met Yna Vissers of Mirjam Noordzij.

4 februari                   Junior Kids & Jeugdkapel

Koffiedrinken na de dienst

9 februari                   Crypt: 18:00 uur in de Kloosterkerk

16 maart                     NL doet! Museumnacht KIDS