Corona-versoepelingen
Per email heb ik u al laten weten wat de recente versoepelingen van de corona-maatregelen voor de Kloosterkerk betekenen. De belangrijkste punten zijn:
• De Kloosterkerk vraagt voor kerkdiensten geen Coronatoegangsbewijs. Net als de PKN is ook het bestuur van mening de het niet in het kerkelijk denken past om van te voren te controleren of mensen welkom zijn.
• We stoppen met het aanmelden en registreren van kerkgangers.
• In het schip van de kerk (= de langgerekte hoofdruimte van de kerk) kan iedereen vrij gaan zitten. Het is daarbij verstandig om ‘gepast afstand’ te houden.
• De banken in de zijbeuk (=dwars op het schip) worden gereserveerd voor de mensen die nog 1,5 m afstand willen houden. Deze mensen zullen geplaceerd worden door een lid van het bestuur. Aan het einde van de dienst kunnen deze mensen als eerste de kerk verlaten.
• Koffie drinken doen we voorlopig – alleen als het weer dat toelaat – buiten.

Het is naar de mening van het bestuur ieders eigen verantwoordelijkheid om voor de eigen bescherming en veiligheid te zorgen. Nadrukkelijk vragen wij uw aandacht voor de algemene hygiëne- en andere voorschriften die nog steeds van kracht zijn zoals ‘blijf thuis bij verkoudheidsklachten’. Bij de deur blijft de handgel staan om uw handen te reinigen.

De live stream van de diensten van de Kloosterkerk is via YouTube HIER te volgen (beeld en geluid) en voor Kerkomroep (alleen audio) kunt u HIER terecht.