De weken rijgen zich aaneen. Volgende week is het Hemelvaart. Pinksteren nadert. Nog altijd hebt u ds. Marja Flipse niet kunnen ontmoeten. En nog steeds kunnen we niet met elkaar in de kerk zijn. Dat blijft ontzettend moeilijk.

Toch is er ook hoop. Er zijn positieve berichten.Ds. Marja Flipse gaat 24 mei a.s. beginnen. We weten niet hoe lang het duurt voor ze kan verhuizen. We weten niet wanneer u elkaar kunt zien, maar vanaf de 24e kunnen Rienk en zij samen optrekken in onze kerk. We hebben een pastorie gekocht. Het verheugt ons allemaal zeer. Binnen het bestuur is een werkgroep aan het nadenken over haar komst en haar intrede. In de volgende nieuwsbrief hoort u er meer over.
Ook onze regering biedt hoop. Vanaf 1 juni mag er meer. Als alles goed gaat, mogen terrassen open en kunt u weer een museum bezoeken. Ook onder voorbehoud: vanaf 1 juli mogen er weer bijeenkomsten zijn tot 100 man. Beide regelingen bieden mogelijkheden voor onze kerk.Net als in scholen, bedrijven en andere organisaties wordt er in de kerk dus hard gewerkt aan protocollen en plannen om uw komst- hoe beperkt ook- mogelijk te maken. Daar komt veel bij kijken. Looproutes, hygiënevoorschriften, reserverings-mogelijkheden, ideeën over de rol van muziek (nu zingen zo gevaarlijk blijkt). We overleggen met de gemeente Den Haag, gaan te rade bij de PKN, hebben overleggen met andere (grote) kerken in het land. We zijn nog niet klaar, maar u kunt erop vertrouwen dat we alles op alles zullen zetten om de nieuwe mogelijkheden zo snel en veilig mogelijk met elkaar te benutten.
Heel voorzichtig komt ‘tot ziens’ dus in zicht.Tot die tijd: een hartelijke  groet, namens het bestuur,

Sanne ten Bokkel Huinink, voorzittervoorzitter@kloosterkerk.nl