Wat was het een wonderlijke Stille Week, zonder een Avondmaal in het koor, zonder het zicht op het wegdragen, en drie dagen later weer binnendragen, van onze paaskaars. Zonder een uitbundig met gele bloemen versierde kerk, die er op Paasmorgen altijd zo stralend uitziet. Het viel me niet mee om zelfs nu niet bij elkaar te mogen zijn.

En tóch was het er: het wonder van Pasen. Voor mij persoonlijk begon dat bij de uitzending van de kerkomroep op donderdagavond. Net als bij Giulia Olenroot – van wie u verderop in deze extra Nieuwsbrief kunt lezen – raakten de woorden van ds. Rienk Lanooy en het orgelspel van Geerten van de Wetering me zeer.
Op Paasmorgen mocht ik in de kerk zijn. Ds. Rienk Lanooy preekte, Geerten van de Wetering trok alle registers van het orgel open, een trompet schalde door ons zonovergoten monument, Daniel Rouwkema en het gelegenheidskwartet zongen prachtig en Anneke Zorn zorgde tóch voor gele tulpen aan die paar stoelen die op 2 meter afstand van elkaar stonden.
Toen hoopte ik van harte dat ook u het wonder van Pasen meevoelde en meevierde.

Vol goede moed en vol vertrouwen gaan we verder!

Met een hartelijke  groet, namens het bestuur,

Sanne ten Bokkel Huinink, voorzitter
voorzitter@kloosterkerk.nl