‘Ik wil in de tijd van Sinterklaas en Kerstmis iets doen voor mensen met een smalle beurs. Niet in verre landen maar gewoon bij ons om de hoek. Kan ik dan bij de Diaconie terecht?’ Een uitdagende vraag van een lid van onze Kloosterkerk gemeente. Misschien dat deze vraag bij meerderen van u leeft. Daarom leggen wij als Diaconie graag het volgende aan u voor. Sinterklaas is een prachtig feest, in beginsel voor iedereen die met deze traditie vertrouwd is. Geen Sinterklaas is er echter voor families, die moeten rondkomen van een minimum inkomen of minder. Dat is onder meer aan de orde bij de gezinnen, die gebruik maken van de voedselpakketten van de Voedselbank Haaglanden, die worden gedistribueerd door de Lukas Gemeente en de Evangelische Lutherse Gemeente; de zusterkerken van ons in de binnenstad. Voor die gezinnen geen Sinterklaas en ook geen cadeautjes voor de kinderen.

Hier wil de Diaconie graag iets aan doen en er is wederom besloten om onze rekening (NL89INGB0002847114) te openen voor deze gezinnen. U kunt uw gift overmaken o.v.v. ‘Sinterklaas helpen’.  Met het geld dat hopelijk binnenstroomt, kopen wij voor deze families een sinterklaas surprise zak, gevuld met een banketletter, speculaas, marsepein, veel pepernoten en cadeautjes voor de kinderen van het gezin. Op 8 november wordt tevens voor dit doel gecollecteerd.

Op 5 december ontvangen de Kloosterkerk klazen deze gezinnen in de Lukaskerk. Om zoveel mogelijk gezinnen te kunnen helpen, heeft de Diaconie van de Kloosterkerk besloten om het totaal aan giften voor deze actie te verdubbelen en rekent zij op uw ruimhartige steun.

Herman Fledderus, penningmeester Stichting Diaconie Kloosterkerk