Als voorzitter van de communicatiecommissie en mede organisator van de Nationale Nieuwjaarszegen vanuit de Kloosterkerk mocht Michel de Vos aanschuiven in de “Dit is de zondag” op Radio 1 om met theoloog Tom Mikkers de eerste uitzending van de Nationale Nieuwsjaarszegen vanuit de Kloosterkerk aan te prijzen. Uiteraard heeft hij de cantatedienst van 3 januari ook aangeprezen in de geest van zoals het AD schreef: “Om 10.30 uur begint de kerkdienst met cantate met medewerking van het Residentie Bachorkest. Deze is bij te wonen via het YouTube-kanaal van de Kloosterkerk of via de kerkomroep.nl. Daarna kan om 11.55 uur worden overgeschakeld naar televisiezender NPO 2 voor de Nationale Nieuwjaarszegen. “Een mooie zinvolle zondag om het jaar mee te beginnen”, aldus De Vos. “Gezellig en interessant was het om met Tom Mikkers en Marinus van den Berg, de andere gast deze zinvolle zondag te beginnen.”

De Vos: “Na de radio-uitzending schonk Marinus van den Berg tijdens de uitzending mij zijn boek ‘Ode aan de Eenzaamheid’ met de roerende opdracht; “Dat de Kloosterkerk voor veel mensen een zegen is”. Marinus heeft een interessante kijk op eenzaamheid. Ik schenk het graag aan de bieb zodat iedereen er van kan leren en van genieten.” Om meer te weten te komen over Marinus’ boek luistert u via deze link.