De kerstmaaltijd van de Kloosterkerk heeft dit jaar als thema ‘Engelen’. In de Bijbel komen vele soorten engelen voor. Een enkele kennen wij bij naam; de aartsengel Gabriël is wel de bekendste. Engelen zijn boodschappers tussen hemel en aarde. Een moderne variant heeft dan ook een telefoon; hij staat bekend als de ‘bel-engel’ en is te zien op de Sint Janskathedraal in Den Bosch.

Volgens de traditie hebben engelen vaak een beschermende rol: het zijn dan bescherm- of schutengelen. Kunnen mensen in die zin ook engel zijn? Sommigen van ons hebben wel eens iets engelachtigs meegemaakt. En wie een heel hulpvaardig iemand ontmoet, kan zeggen: ‘Je bent een engel’.

Leuk om hierover met elkaar in gesprek te gaan tijdens de kerstmaaltijd!

De kerstmaaltijd vindt plaats op 16 december a.s. vanaf 17.15 uur inloop en borrel, start maaltijd om 18.00 uur.

Aanmelden voor 11 december via: diaconie@kloosterkerk.nl (vermeld uw naam/namen en kerstmaaltijd!)

Kosten: € 17,50 (voor kinderen tot 12 jaar € 7,50 ) per persoon op

NL89 INGB 0002 8471 14 t.n.v. Stichting Diaconie Kloosterkerk onder vermelding van Kerstmaaltijd 2023

Het aantal deelnemers is maximaal 90; er is een tafelschikking