De doop, een prachtig ritueel; dankbaarheid voor het nieuwe leven, wensen, voornemens, beloftes. Zoals dat je je kind zult opvoeden ‘in de geest van het evangelie’. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Hoe lukt dat te midden van de uitdagingen van een jong gezin in deze tijd? Af en toe een verhaal in de kerk of op school? Toch iets in de huiselijke kring, een bescheiden ritueel, een gesprekje naar aanleiding van vragen die bij je kind leven? We verkenden deze onderwerpen al eens met een groep ouders en grootouders. En er bestaat behoefte aan meer uitwisseling en verdieping: want hoe doen andere ouders dit, wat wil je meegeven, wat heeft de landelijke kerk hierover in huis, welke verwachtingen zijn reëel? De avond is bedoeld voor ouders met kinderen in alle leeftijden en andere belangstellenden zijn vanzelfsprekend ook welkom. Begeleiding: ds. Jan Tom Schneider en ds. Rienk Lanooy.

Aanmelding bij Mirjam Noordzij, jeugdouderling: m.noordzij@kloosterkerk.nl

Op donderdag 23 november om 20.15 uur