« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Kerkdienst met cantate – ds. Rienk Lanooy

maart 24 | 10:30

Palmarum, (6e zondag in de 40 dagentijd);

Kerkdienst met cantate
BWV 182 – Himmelskönig sei willkommen

Voorganger: ds. Rienk Lanooy

Organist: Geerten van de Wetering

Uitvoerenden:
Residentie Kamerkoor
Residentie Bachorkest

Solisten
Alt – Talitha van der Spek
Tenor – Chris Postuma
Bas – Matthew Baker

Dirigent – Jos Vermunt

Deze cantate schreef de 29-jarige Bach als eerste compositie nadat hij was aangesteld als concertmeester aan het hof van Weimar, maart 1714. De cantatetekst is van de hand van Salomon Franck, vanaf 1694 cantatedichter aan datzelfde hof. De cantatetekst sluit aan bij het evangelie voor palmzondag; de intocht van Jezus in Jeruzalem. (meer informatie)

Gedurende de kerkdienst is er in de nevenruimtes Crèche (0 t/m 3 jaar) en zijn er kinderdiensten voor kinderen uit de basisschoolleeftijd. Jeugdkapel (12 tot 15 jaar) is er iedere eerste zondag van de maand.

Deze dienst is ook te volgen via het YouTube-kanaal (beeld en geluid) van de Kloosterkerk of via Kerkomroep (alleen audio), rechtstreeks of naderhand.

Datum:
maart 24