In mei wordt door de diaconie gecollecteerd voor JONG Transvaal | Schilderswijk.

Werken aan je toekomst in Transvaal en de Schilderswijk valt niet altijd mee. Lastig huiswerk, problemen om een goede stageplek vinden, problemen op school of thuis… Veel jongeren krijgen ermee te maken en een uurtje huiswerkbegeleiding op school of bij een instituut helpt vaak niet genoeg of is te duur. Bij JONG Transvaal | Schilderswijk vinden jongeren een gezellige plek waar ze vier keer per week terecht kunnen voor een kop thee, een praatje, een rustige werkplek en hulp bij huiswerk. Ze worden begeleid door gemotiveerde coaches uit de buurt, meestal studenten die dezelfde dingen hebben meegemaakt, hebben doorgezet en goed terecht zijn gekomen. JONG Transvaal | Schilderswijk is een initiatief van  Noeroel Islam Moskee en Stek, voor stad en kerk, voor leerlingen van het voortgezet onderwijs in Transvaal en de Schilderswijk. Deze organisaties worden daarbij gesteund door zestien andere Transvaalse organisaties, fondsen en de gemeente Den Haag.

JONG Transvaal | Schilderswijk biedt:

– hulp bij huiswerk
– manieren om beter met stress om te gaan
– workshops in omgaan met social media, een goede richting of vervolgstudie kiezen

– beter solliciteren

– een luisterend oor (en hulp) bij problemen op school, stage en thuis
– een plek waar jongeren uit verschillende culturen samenwerken
– een spreekuur voor ouders

Van harte aanbevolen

Rekening Stichting Diaconie Kloosterkerk NL89INGB0002847