We zijn met het jeugdwerk erg druk geweest. In de afgelopen periode hebben we op een aantal dagen onze inmiddels zeer gewaardeerde pakketjes weer rondgebracht. Het leuke aan het rondbrengen van de pakketjes is dat je als vrijwilliger nu ook eens de gezichten achter de namen en adressen ziet. Wat het voor ons ook heel leuk maakt, zijn de vele positieve reacties van ouders en kinderen en de foto’s die zij ons via de email: jeugdwerk@kloosterkerk.nl toesturen.

Vanwege de corona maatregelen is het voorlopig niet toegestaan om met meer dan 30 volwassenen de kerkdienst bij te wonen. Gelukkig kan iedereen die dat wil, meekijken via ons YouTube kanaal. De aankondiging van de dienst wordt inmiddels vergezeld door een verwerking voor de kinderen. Ons kwam echter ter ore dat veel ouders de kerkgang missen en dat dit ook gevolgen heeft voor de verbinding die hun kinderen met de Kloosterkerk ervaren. We hebben nagedacht over een manier om hen daarin tegemoet te komen en bedacht dat het misschien een mooi idee zou zijn als we een keer per maand de gezinnen actief benaderen om zich in te schrijven voor de kerkdienst. In aanloop naar zondag 15 november (oogstdienst) hebben we dat voor het eerst handen en voeten gegeven met een mooi resultaat. Er waren 15 kinderen in de kerk aanwezig!

Voor de komende periode en in ieder geval zolang als de corona maatregelen duren, zullen we iedere eerste zondag van de maand gezinnen uitnodigen om zich in te schrijven voor de kerkdienst. Voor de eerste zondag van de maand is gekozen omdat dan ook de jeugdkapel plaatsvindt.

Nog even terugkomend op zondag 15 november. De kinderen hebben toen in de keuken appelmoes gemaakt waar ook onze predikant Rienk Lanooy tijdens de dienst een beetje van heeft geproefd. De kinderen mochten na de dienst hun zelfgemaakte appelmoes ook mee naar huis nemen. Wat een feest moet dat thuis gegeven hebben!

De komende periode gaan wij ons zo langzamerhand opmaken voor de kerst. Gedurende de adventstijd ben je uitgenodigd om de digitale adventskalender te bekijken. Iedere dag is daarop een filmpje te zien waar onze predikanten en verschillende kinderen en gemeenteleden aan hebben bijgedragen. Van een verhaaltje tot een recept; er zal van alles te zien en te beleven zijn. Laat je verassen!

Namens het jeugdwerk,

Gilbert en Marchien