Beste leden van de Kloosterkerk,

Aanvulling 12 oktober 2020 over het bezoeken van de erediensten:

Het bestuur volgt de ontwikkelingen rond het corona-virus op de voet. Ons doel is om eredienst gaande te houden en voor onze kerkgangers een bron van geloof, hoop en liefde te zijn in de stad. De gezondheid van onze medewerkers en bezoekers staat voorop. De regels van de regering en het RIVM zijn en blijven leidend. We volgen ook de adviezen van de PKN. Daarom besloten we vorige week dat er nog maar maximaal 30 kerkgangers bij de diensten op zondag aanwezig kunnen zijn.

Het reserveer-systeem op basis van “wie het eerst komt die het eerst maalt” voldoet nu niet meer. Daarom heeft het bestuur besloten dat met ingang van deze week onafhankelijk geloot zal worden wie aanwezig kan zijn.

Het werkt als volgt:

• Aanmelden voor de dienst van de eerstkomende zondag tot vrijdag 17.00 uur via reserveren@kloosterkerk.nl. Wilt u laten weten met hoeveel personen u komt en of u met kinderen komt ( geeft u daarbij hun leeftijd op).
  • Op basis van onafhankelijke loting wordt bepaald welke 30 mensen naar de kerk kunnen komen.
  • Iedereen ontvangt uiterlijk op zaterdag bericht. De mensen die mogen komen èn de mensen voor wie helaas geen plaats is.
  • In tegenstelling tot de werkwijze tot op heden, komt u niet meer automatisch op de lijst voor de volgende week als u bent uitgeloot. Volgende week moet u opnieuw reserveren en doet u weer mee met de loting.

Op deze manier hopen we zoveel mogelijk mensen de kans te geven om een dienst bij te wonen.  Gelukkig kunnen alle andere mensen de diensten online en via kerkomroep meevieren.

Wij realiseren ons dat u veel berichten van ons ontvangt. De actualiteit vraagt daar steeds om, we rekenen op uw begrip.

Oudere berichten:

Op 5 oktober 2020, is een aanvullend advies met corona maatregelen bekend gemaakt voor de
kerken. Mogelijk komen er komende vrijdag nog nadere maatregelen.

Hierop is besloten dat in de Kloosterkerk voorlopig op zondag maximaal 30 kerkgangers
aanwezig kunnen zijn.

U kunt voor het bijwonen van de eerstvolgende dienst reserveren via reserveren@kloosterkerk.nl.
Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Of er nog plek is, ontvangt u in reactie per mail terug.

Voor de dienst op zondag 11 oktober zijn helaas geen plaatsen meer beschikbaar.

Wij adviseren u een mondkapje te dragen in de kerk tijdens verplaatsingen. U mag het mondkapje
dus afdoen als u in de kerkbank zit.

Deze maatregelen gelden in ieder geval de gehele maand oktober.
Voor het overige blijven de maatregelen waarover ik u vorige week informeerde van
kracht.

Met vriendelijke groet,

Sanne ten Bokkel Huinink,