Deze dienst is via YouTube te bekijken en HIER (na) te beluisteren via Kerkomroep.nl.

ZONDAG 5 JULI 2020 – 10.00 u – 5e zondag na Pinksteren –
Voorganger: ds. Rienk Lanooy
Ouderling: André Meijster
Organist: Geerten van de Wetering
Vocaal kwartet uit het Kloosterkerkkoor o.l.v. Daniël Rouwkema

Bij de lezing: In Galaten 5,22 heeft Paulus het over de vruchten van de Geest: liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. In deze tijd na Pinksteren klinkt een aantal verhalen dat zijn uitgangspunt neemt bij een van deze vruchten. Vandaag is dat de eerste uit de reeks, de liefde. De tekst uit het evangelie is van de hand van Johannes, die het op zijn manier ook over vruchten heeft, maar dan van de wijnstok, beeldtaal voor de liefdesband tussen God en mens.

Bij de kinderdiensten: Met de jongste groep doen we tot aan de zomervakantie drie Godly Play verhalen. De verhalen gaan over mensen die na een periode van afzondering de wereld in trekken. Vandaag staat het Godly Play verhaal De tweede schepping centraal. Eva en Adam verlaten het paradijs en trekken de wereld in. We luisteren ook naar de verhalen van de kinderen: hoe was het om thuis te zitten? Hoe vind je het om er nu weer op uit te trekken, naar school, clubs en kerk?