Deze dienst is via YouTube te bekijken en HIER (na) te beluisteren via Kerkomroep.nl.

ZONDAG 26 JULI 2020

-8e zondag na Pinksteren-

Voorganger: ds. Evert Jan de Wijer, Amsterdam

Ouderling : Gilbert Laurens

Organist: Iddo van der Giessen

Kloosterkerkkwartet  o.l.v. Daniël Rouwkema

Bij de dienst: De zomerse gelijkenissen van Jezus in het Evangelie volgens Matteüs nodigen uit tot tot een verwijlen bij verre bestemmingen, al was het alleen maar, in deze gegeven omstandigheden, in het eigen hoofd. Toch zou ons daarmee de scherpte van deze gelijkenissen kunnen ontgaan. Ook de zomer kent zijn dagelijkse beslommeringen. Er is veel wat onze aandacht vraagt. Hoe blijf je daarbinnen gericht op wat werkelijk van waarde is? Hoe vind en hervind je vreugde en blijdschap omdat soms even iets van het Koninkrijk der hemelen wordt ontdekt?

Bij de kinderdiensten: In de zomervakantie vertellen we in de kinderdiensten drie verhalen van Salomo, deze week het eerste verhaal: Salomo wordt Koning. Salomo volgt zijn vader David op als koning van Israël, maar voordat het zover is, gebeuren er nog allerlei spannende dingen.