Deze dienst is via YouTube te bekijken en HIER (na) te beluisteren via Kerkomroep.nl

ZONDAG 23 MEI 2021
-Pinksteren-
Voorganger: ds. Marja Flipse
Ouderling: Sanne ten Bokkel Huinink
Organist: Geerten van de Wetering
Kloosterkerk ensemble o.l.v. Daniël Rouwkema

Bij de dienst:
Altijd onderweg – bijbelse personages op pad: Wie met Pasen opstaat, doet dat niet om onmiddellijk weer te gaan zitten. Dat laten de Paasverhalen zien. Het wemelt er van de beweging. Er wordt gerend, gelopen, weggegaan, teruggekomen. Dat is wat het goede nieuws van het nieuwe leven blijkbaar doet. Het laat mensen op weg gaan. De vraag is welke kant op?
Vanaf Pinksteren is de beweging die met Pasen is ingezet niet meer te stoppen. Van nu af aan gaat het verhaal van Gods met de mensen als een lopend vuurtje de hele wereld rond.

Bij de kinderdienst:
Op het eerste Pinksterfeest hebben de leerlingen van Jezus het opeens door: zo’n prachtig verhaal als dat van Pasen kun je niet voor jezelf houden. De hele wereld mag het horen! Gelukkig maar dat ze het verhaal aan iedereen zijn gaan vertellen. Zo is de wereldwijde kerk ontstaan. Daarom vieren we vandaag de verjaardag van de kerk!