• Dit evenement is voorbij.

Drie lezingen ‘Geloven in Duurzaamheid’

2 juni 2022 | 20:00

Op drie avonden in mei en juni laten we ons inspireren door sprekers over ‘Geloven in Duurzaamheid’. Kom luisteren en discussieer mee!
Wil je meedenken met de eerste stap: het op te stellen projectplan voor een duurzame Kloosterkerk? Meld je dan bij Rienk Lanooy! lanooy@kloosterkerk.nl

1. Donderdag 12 mei: Duurzaamheid en religie

Prof.dr. B.J. Litaert  Peerbolte, lid van de Kloosterkerk en hoogleraar Nieuwe Testament en vroeg Christendom aan de Vrije Universiteit Amsterdam

1. Dinsdag 17 mei: Wat kan de Kloosterkerk leren van de groene Haagse Dominicus Kerk?

Prof.dr. J. B. Opschoor, voormalig rector van het Institute of Social Studies in Den Haag en hoogleraar milieu-economie aan de VU Amsterdam; adviseur van de werkgroep Groene Dominicus in Den Haag.

1. Donderdag 2 juni: Van het Hilton naar de hangmat: hoe redden we het regenwoud?
  2. M.M Goote, lid van de Kloosterkerk en directeur van een filantropische stichting die natuurherstel in Afrika en Zuid-Amerika ondersteunt (zie zijn artikel op pagina 20)

Aanvang 20.00 uur

Datum: