Wat is de Kloosterkerk

De Kloosterkerk is uniek gelegen op de hoek van het Lange Voorhout en de Parkstraat in het centrum van Den Haag, op loopafstand van het Binnenhof. De kerk, oorspronkelijk een 15e eeuwse kloosterkapel, heeft een sfeervolle uitstraling en is nog volop in gebruik door de protestantse gemeente. De instandhouding van een dergelijk monumentaal gebouw kost veel geld. Daarom is de kerk tegen een billijke vergoeding ook voor instellingen en particulieren beschikbaar voor culturele evenementen zoals concerten. Daarnaast kunnen in de Kloosterkerk activiteiten zoals recepties, conferenties en vergaderingen worden georganiseerd.

Wat kunnen wij u bieden

De kerk heeft een grote zaal met een ruim wandelgedeelte. Voor evenementen zoals symposia of concerten is er in de kerkbanken plaats voor ongeveer 750 toehoorders. Het wandelgedeelte is geschikt voor recepties tot 400 personen. Daarnaast zijn er diverse kleinere ruimtes beschikbaar zoals de crypte, de apostelkapel en eventueel de koor- of jeugdzaal. In de crypte bevinden zich moderne audio-visuele faciliteiten voor bijvoorbeeld presentaties. In het Koor staat een vleugel.
De kerk beschikt over een beperkt aantal eigen parkeerplaatsen voor de deur. Voor koffie en broodjes kan worden gezorgd. Voor catering bij grotere evenementen, zoals recepties en diners, kunnen wij bemiddelen. U kunt voor de catering ook zelf zorg dragen.

Klik hier voor een overzicht van de beschikbare zalen en faciliteiten.

Meer informatie en reserveringen

Voor meer informatie en reserveringen kunt u contact opnemen met het Kerkelijk Bureau, naast de kerk. Adres: Lange Voorhout 4 , 2514 ED Den Haag. E-mail: kerk.bureau@kloosterkerk.nl. Of per telefoon: 070 3461576.

Tot slot

U bent van harte welkom! Met uw bijdrage helpt u mee dit unieke monument in stand te houden.