Op dinsdag 3 maart is er weer een bijeenkomst van Zinnige Kost. Te gast bij deze maaltijd met inhoud is Derk Stegeman, sinds kort directeur van Stek, de diakonale organisatie van de Protestante kerk van Den Haag. Hij zal spreken over het Kerkasiel dat van oktober 2018 tot januari 2019 met een permanente dienst aandacht vroeg voor het Armeense gezin Tamrazyan. Onlangs kwam er een boekje uit met de titel Dat wonderlijke kerkasiel. Derk Stegeman zal daar over vertellen en ons met gespreksvragen op weg helpen bij het tafelgesprek.

Zinnige Kost begint om 18u30 met een borrel. Om 19u00 gaan we aan tafel. Sämi Bangerter kookt en daarom is het noodzakelijk dat je je opgeeft voor de maaltijd; dat kan tot maandag 2 maart, uiterlijk 12.00u. Kosten bedragen € 15,- en neem een flesje wijn of een ander drankje mee.

Wat is Zinnige Kost: een zinnig gesprek, bij een heerlijke maaltijd. Dat is wat ons voor ogen staat bij deze Diners pensants, naar een idee van de filosoof Alain de Botton. Er is een tafelheer of -dame, die het gesprek aanjaagt. In plaats van menukaarten zijn er gesprekskaarten. Aan de tafels van zes vormen deze het uitgangspunt van gesprek. De vegetarische maaltijd wordt verzorgd door Sämi Bangerter. Deelnemers brengen zelf een flesje wijn mee.
Voor de activiteit wordt een bijdrage van € 15,00 gevraagd.
Opgave is noodzakelijk en kan tot 12.00 uur op de maandag voor de bijeenkomst. De avonden zijn open voor mensen van alle leeftijden.

Er zijn nog twee avonden dit seizoen: dinsdag 3 maart en 12 mei, 18.30 uur.