Gedurende het hele jaar worden in de Kloosterkerk pauzeconcerten gehouden op de 1ste en 3de woensdag van de maand. De concerten duren een half uur en zijn gratis toegankelijk. De organisatie van de concerten berust bij de Stichting Kunstcentrum Kloosterkerk. In de programmering wordt veel ruimte geboden aan jonge musici en wordt gestreefd naar een gevarieerd muziekaanbod van hoge kwaliteit. De pauzeconcerten mogen zich in een ruime belangstelling verheugen.Traditiegetrouw staan er in de maanden juli en augustus orgel-pauzeconcerten op het programma. Zie voor het programma de Kloosterkerknieuwsbrief en de website www.kunstcentrum-kloosterkerk.nl. Wanneer Iedere 1ste en 3de woensdag van de maand, 12.45 uur.