Repetitie Kloosterkerkkoor
Het Kloosterkerkkoor werkt maandelijks mee aan de kerkdiensten in de Kloosterkerk. Op hoogtijdagen als Kerst en Pasen wordt kerkmuziek met grotere instrumentale bezetting uitgevoerd. Daarnaast treedt het koor de laatste jaren ook regelmatig buiten de Kloosterkerk op. Het koor repeteert op maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur onder leiding van cantor Daniël Rouwkema.
Cantor

Daniël Rouwkema (Smilde, 1974) is sinds februari 2017 cantor van de Kloosterkerk.
Zingen leerde hij van jongs af aan bij Bouwe Dijkstra in het befaamde Roder Jongenskoor.
Na zijn opleiding werkte hij een aantal jaren als dirigent in Engeland (Chester) en Noord-Ierland (Belfast).
Naast zijn werkzaamheden als dirigent is Daniel actief als componist, zo verscheen er in 2008 een CD met zijn werken in de serie ‘Nederlandse Kerkmuziek’ en in 2013 werd er werk van hem opgenomen in het Liedboek van de Kerken.
Zie ook http://www.danielrouwkema.nl

Ouderling Kerkmuziek

Voor meer informatie over het Kloosterkerkkoor kunt u zich wenden tot de Ouderling kerkmuziek, André Meijster (06-3098 3353).