Zondag Judica (Vijfde zondag van de Veertigdagentijd)

voorganger: ds. Tom de Haan, Haarlem

Organist: Geerten van de Wetering

Zang: Vocaal kwartet o.l.v. Daniël Rouwkema

Deze dienst is toegankelijk voor max. 30 bezoeker en via het YouTube-kanaal (beeld en geluid) van de Kloosterkerk of via kerkomroep.nl (alleen audio) rechtstreeks of naderhand digitaal te volgen.

JEZUS’ NAMEN

In de Veertigdagentijd komen we heel dicht bij Jezus. Met Pasen aan de horizon nemen we gas terug om stap voor stap met Jezus mee te kunnen lopen naar het kruis. Zo leren we zijn vele gezichten goed kennen. De persoon Jezus is niet in één titel of aanduiding te vangen. We komen in de Bijbel een overvloed aan namen tegen die elk een kant van Jezus’ persoonlijkheid en betekenis belichten: Lam Gods, Brood, Rechter, Broeder, Mensenzoon, Licht, Weg, Koning, Herder. In deze tijd voor Pasen klinken enkele van die namen. Ze dagen ons uit om op creatieve wijze te verkennen wie onze reisgenoot eigenlijk is.