Quinquagesima

voorganger: ds. Rienk Lanooy

Organist: Geerten van de Wetering

Zang: Daniël Rouwkema

Deze dienst is alleen via het YouTube-kanaal (beeld en geluid) van de Kloosterkerk of via kerkomroep.nl (alleen audio) rechtstreeks of naderhand digitaal te volgen.

Koffiedrinken

Na afloop van de dienst is er gelegenheid elkaar en de beide predikanten van de Kloosterkerk digitaal te ontmoeten via Zoom. Wie aan deze bijeenkomst wil deelnemen, kan zich aanmelden via lanooy@kloosterkerk.nl of flipse@kloosterkerk.nl en krijgt dan een link toegestuurd. Vanaf 11:10 uur kan via deze link ingelogd worden. Iedereen is van harte welkom. Voor koffie zult u helaas zelf moeten zorgen.

JONA, EEN KLEINE PROFEET TUSSEN ISRAËL EN DE VOLKEREN

Maar vier stukken lang is het boek Jona, vernoemd naar de gelijknamige hoofdpersoon. Met recht is het dus een ‘kleine profeet’. Wat betreft zijn naamsbekendheid is het personage Jona groot. Dat ligt echter niet aan zijn kwaliteiten als profeet, eerder aan het tegendeel. Tegen heug en meug verkondigt hij de boodschap van de Eeuwige die toch in goede aarde blijkt te vallen. En Jona blijft mokkend achter. De Eeuwige en zijn grondpersoneel; het blijft een ingewikkelde relatie.