Gewoon bijbellezen: Exodus

Als er een kernwoord op Exodus, het tweede boek van de bijbel, is te plakken, dan wel het woord bevrijding. Exodus is het grote verhaal van het kleine volk dat onder leiding van Mozes uit Egypte wegtrekt uit de slavernij en op weg gaat naar het land van de vrijheid. De overgang tussen uittocht en intocht is evenwel geen naadloze. Ze kent een lange doortocht, door zee en door woestijn, waar geduld, veerkracht en vertrouwen, zowel van het volk, van Mozes als van de Eeuwige zelf op de proef worden gesteld. Of het goed afloopt vertelt Exodus niet want het boek eindigt bij de berg Sinaï waar het volk de Tien Woorden en de andere leefregels voor onderweg meekrijgt. Daarmee moet het het doen.

Tijdens de cursus van vier avonden wordt nader ingegaan op de opbouw, de betekenis, de thematiek van het boek Exodus.

Begeleiding en aanmelding: ds. Rienk Lanooy (lanooy@kloosterkerk.nl) en ds. Jan Tom Schneider (schneider@kloosterkerk.nl)

Plaats en data: Kloosterkerk, dinsdag 4, 11, 18 en 25 oktober van 20.15-22.00 uur