Als je je kind in de Kloosterkerk laat dopen beloof je als ouder(s) dat je je kind zult opvoeden in de geest van het evangelie. Maar hoe doe je dat? Als je zelf met de christelijke traditie bent opgevoed, kan de vorm waarin dat gebeurde als verouderd aanvoelen. Denk maar aan het bekende liedje ‘Ik ga slapen, ik ben moe’. Dat kent een tweede couplet waar veel ouders niet achter kunnen staan. En Bijbellezen aan tafel zoals dat vroeger gebeurde zie je jezelf misschien ook niet doen. Op één avond reiken de predikanten van de Kloosterkerk vormen aan, die beter pas- sen bij deze tijd en cultuur. De volgende thema’s komen aan bod: Wat zijn goede kinderBijbels en op welke manier kun je deze een plaats geven in het leven van een kind? Hoe geef je vorm aan rituelen thuis? Hoe ga je om met de moeilijke vragen waarmee een kind je kan overvallen? De avond is bedoeld voor alle ouders die hun kind lieten dopen in 2019.
Andere belangstellenden zijn vanzelfsprekend ook welkom.
Begeleiding: door ds. Rienk Lanooy en de nieuwe predikant. Graag aanmelden bij ds. Rienk Lanooy.

Wanneer

Dinsdag 10 maart, 20.15 uur.