• Dit evenement is voorbij.

Lezing en Lunch excursie

4 juli 2023 | 10:30

Lezing en Lunch excursie 4 juli 2023

De jaarlijkse excursie van Lezing en Lunch vindt plaats op dinsdag 4 juli a.s.
Verzamelen bij de Kloosterkerk vanaf 8.30 uur. De bus vertrekt stipt om 9.00 uur.
We gaan naar de Sint-Janskerk in Gouda. Na ontvangst met koffie/thee krijgen we, in twee groepen, met gids waaronder Johan van Dongen, een rondleiding door deze prachtige kerk met de 72 wereldberoemde gebrandschilderde ramen. Vervolgens genieten we van een voortreffelijke lunch bij Berg’s Bakery.
Daarna wandelen we naar de Museumhaven. Daar liggen twee boten voor ons klaar, oer-Hollandse trekschuiten, waarmee we om 14.00 uur naar Oudewater varen. Het wordt een prachtige tocht over de Hollandse IJssel, en door enkele sluizen. De gids wijst ons op de bezienswaardigheden, en vertelt wetenswaardigheden en anekdotes. Om 17.00 haalt de bus ons op in Oudewater en om ongeveer 18.00 uur zijn we weer terug in Den Haag.
Deelname door aanmelding op het emailadres: lezingenlunch@gmail.com en gelijktijdige overmaking van € 60,00 per persoon op bankrekening: NL71 INGB 0009 4363 57 t.n.v. Contact en Informatiekring o.v.v. excursie 2023.
Vermeld in uw email de naam of namen van de deelnemer(s), mobiele telefoonnummer(s) en of u wel of niet beschikt over een museumkaart. Vermeld ook eventuele allergenen voor de lunch. Via de mail ontvangt u een bevestiging.

Het aantal deelnemers is maximaal 50. Hierbij geldt de volgorde van de betaling.
Entree van de Sint-Janskerk is gratis voor museumkaarthouders, voor de anderen € 9,00 aldaar te voldoen.
Wij zien u graag op 4 juli a.s.!

Lezing en Lunch biedt een combinatie van een lezing, een lunch en de ontmoeting. De lezingen worden, met beeld, door deskundige sprekers gegeven. Zeer verschillende onderwerpen komen aan bod, zoals het Haagse bos, Mattheus Passion, Onderduikers op de orgelzolders, Dostojewski, Chinese thee ceremonie.
De lezing begint om 10.30 uur en duurt tot 12.00 uur. Daarna lunch. Er wordt een bijdrage gevraagd van minimaal € 5,00 per bijeenkomst.

De data voor Lezing en Lunch van dit seizoen: dinsdag 4 oktober 2022, 8 november, 13 december, 10 januari 2023, 14 februari, 21 maart, 25 april, 6 juni, 4
juli (excursie), 8 augustus.

Datum:
4 juli 2023