Let op i.v.m. de verscherpte coronamaatregelen: De dienst is vrij toegankelijk met een maximum aan bezoekers i.v.m. de 1,5m maatregel. VOL = VOL. Bezoekers worden geplaceerd. De dienst is ook te volgen via de livestream van de Kloosterkerk; klik daarvoor HIER

Hoe zou het zijn wanneer niet een dominee in een dienst voorgaat, maar een leek? Een leek met een schat aan ervaring, invloed en betekenis in cultuur, politiek of bedrijfsleven! Gelovig, opgevoed in de christelijke traditie of helemaal niet! Preek van de Leek Den Haag brengt in november de eerste leek op de kansel van de Kloosterkerk. Het is Martine Gosselink, directeur van het Mauritshuis.

In haar preek zal ze op haar eigen wijze op zoek gaan naar de betekenis van het verhaal van Kaïn en Abel. Wat is kwaad en hoe gaat een mens daar mee om.

De Preek van de Leek wordt gehouden op zondagmiddag 14 november in de Kloosterkerk. Van harte welkom!

14 november 2021 om 17.00 uur