Welkom bij de bibliotheek!

We hopen u elke zondag bij de bibliotheektafel te zien!

Onze catalogus is onlangs weer actueel gemaakt. Via deze link kunt u de titels bekijken

De Kloosterkerk beschikt over een bibliotheek van ruim 2000 boeken op het gebied van theologie, kerk, het christendom, diaconaat, spiritualiteit, levensbeschouwing, pastoraat, bijbelstudie, bijbelse kunst en vele andere onderwerpen op het raakvlak van kerk en samenleving. Geregeld worden nieuwe, recent verschenen boeken aangeschaft. Deze worden ook in de Kloosterkerk Nieuwsbrief gemeld.

De bibliotheek is iedere zondagmorgen (met uitzondering van Pasen, Pinksteren en Kerst) present in de wandelruimte met een boekentafel, steeds vanaf een half uur voor aanvang tot ongeveer een half uur na afloop van de dienst. Op de tafel presenteren wij een wisselende selectie boeken, passend bij de tijd van het kerkelijk jaar, aangevuld met boeken die inspelen op de actualiteit of tijdloos interessant zijn.

U bent van harte welkom bij de bibliotheektafel om boeken te bekijken en te lenen. Uiteraard kunt u ook boeken lenen die niet op de tafel liggen; deze worden als het niet te druk is uit de bibliotheek opgehaald en anders voor een volgende zondag voor u klaargelegd.

Lenen bij de bibliotheek is gratis; u dient wel uw naam en contactgegevens achter te laten. De uitleentermijn is in beginsel drie weken.

De catalogus van de collectie in de bibliotheek vindt u via deze link. Deze wordt periodiek geactualiseerd. De meest recente informatie is steeds bij de bibliotheektafel bekend.

U kunt in deze catalogus zoeken op auteur, titel, trefwoord of kenmerk (door te klikken op het pijltje naast de desbetreffende kolomtekst en vervolgens de gewenste volgorde te kiezen). Voor het openen van de catalogus dient u wel ook Excel geïnstalleerd te hebben.

De bibliotheekcommissie