Voor kleine en voor grote mensen.

We kennen vermoedelijk allemaal wel de klassieke adventskalenders voor aan de muur. Ze bevatten luikjes waarvan je er elke dag één mag openen. Meestal vind je in die vakjes wat chocola of een andere lekkernij voor kinderen. We hebben een mooie variant voor jullie, die tot stand is gekomen in samenwerking tussen de Kloosterkerk, de Marcuskerk en de Kinderwinkel.

De Kloosterkerk heeft dit jaar, dat zo anders is dan de andere jaren, een digitale adventskalender gemaakt. Het mooie van advent is dat je ergens naar toe leeft. Iedere dag kom je dichterbij het feest van de geboorte van het kerstkind. En wat is er leuker om dat samen te doen?!

De kalender is bedoeld voor kinderen van ongeveer 5 t/m 88 jaar en ouder. Elke dag is er iets nieuws te ontdekken. Op de vier zaterdagen van advent vertellen predikanten over de stammoeders van Jezus. Die stammoeders staan ook centraal in de adventsdiensten in de Kloosterkerk.

Op zondag worden de adventskaarsen aangestoken en zingt een klein kinderkoor, begeleid door Geerten van de Wetering, een kaarsenlied. Op de weekdagen lezen kinderen en volwassenen van de Kloosterkerk en de Marcuskerk mooie, interessante verhalen voor. De adventskalender is te vinden op het YouTube kanaal van de Kloosterkerk en is hieronder ook opgenomen. Druk op het icoontje rechtsboven om de andere dagen te zien.