18e na Pinksteren

Organist: Geerten van de Wetering

Vocaal ensemble o.l.v. Daniël Rouwkema

Thema: Een nieuw begin

Na een lange vacaturetijd, een crisis die ons op een zeldzame wijze in de greep hield en houdt en het daardoor noodgedwongen bescheiden vieren van het honderdjarig bestaan van de Kloosterkerkgemeente, beginnen we aan een nieuwe periode. Wat dat nieuwe precies inhoudt, weten we niet, daarom heet het ook nieuw. In de bijbel beschrijven de eerste elf hoofdstukken van het boek Genesis een nieuwe inzet. Ze willen de blik niet richten op hoe het ooit begonnen is, maar ze willen vooral in prachtige taal bezingen dat het in de bijbel gaat om de mogelijkheid van een altijd nieuw begin. Waar geen licht is, kan het wel komen, waar geen leven is, bloeit een nieuwe tuin. Waar een mens zijn broeders hoeder wordt, ontstaat gemeenschap en waar de oervloed verdwenen is, bloeit de wijngaard van Noach. Aan het begin van het seizoen klinken de oerverhalen: van Oer naar Ur, Genesis 1 – 11.

Via het YouTube-kanaal (beeld en geluid) van de Kloosterkerk of via kerkomroep.nl (alleen audio) kunt u de dienst rechtstreeks of achteraf digitaal volgen.

Gedurende de kerkdienst zijn er in de nevenruimtes: Crèche (0 t/m 3 jaar), Jongste Groep (groep 1 t/m 4 basisschool), Oudste Groep (groep 5 t/8 basisschool) en Jeugdkapel (12 tot 15 jaar, 1e zondag van de maand).